reklama

Odmena za občianský postoj v Bardejove - žaloba od primátora mesta

Možno sa vám to bude zdať veľmi absurdné, ale skutočnosť je bohužiaľ taká. Dovolil som si vyjadriť občianský postoj, svoj záujem o veci verejné a odmenou mi bola žaloba na ochranu osobnosti a poskytnutie náhrady nemajetkovej ujmy v peniazoch samotným primátorom mesta, MUDr. Borisom Hanuščákom...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)
Alej v bývalom vojenskom útvare
Alej v bývalom vojenskom útvare (zdroj: Marek Božík)

Skúsim veľmi krátko. Na začiatku bola jedna veta. Veta, ktorú schválili poslanci mestského zastupiteľstva v Bardejove začiatkom roku 2009. Táto veta sa nachádzala v dodatkoch a zmenách k územnému plánu v časti, kde dnes stoja bývalé kasárne, na Štefánikovej ulici.

V úplne prvom a pôvodnom zámere mesta z roku 2007 bolo v danom území postaviť obchodno-spoločenské priestory a mestský park. Po niekoľkých zmenách a úpravach sa do schvaľovacieho procesu zaradila táto veta : 

Pôvodne navrhovaný verejný park sa vzhľadom k zvýšenému rozsahu obchodných zariadení a pre ne potrebných parkovacích miest ruší.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To ma primälo k tomu, že som napísal článok do miestných novín - Bardejovských novostí. Spustil som tým záujem obyvateľov mesta o areál. Dovtedy to priamo ani tak nezaujímalo ľudí. Všetci počítali s tým, že tam predsa len bude park. Holá realita bola však krutá. Zmenou územného plánu sa v danom územi mali stavať len parkovacie miesta pre obrovský supermarket veľký ako dvakrát naše námestie a čerpacia stanica pohonných hmôt. Čo k tomu dodať, len to, že si to skutočne schválili poslanci a podpísal primátor mesta.

Následne situácia v meste nabrala rýchly spád. Vytvoril som skupinu na Facebooku Park v Bardejove http://www.facebook.com/pages/Bardejov-Slovakia/Park-v-Bardejove/118404052223 kde za niekolko dní pribudlo viac ako 2000 ľudí, poväčšine Bardejovčanov. Potom vznikli stránky http://www.parkvmeste.sk ktorým cieľom bola podpora už našej iniciatívy Park v meste. Keďže mesto celý čas nemalo s našou iniciatívou záujem komunikovať, skončilo to vyhlásením petície - proti devastácii územia bývalých kasárni a za vznik mestského parku. Za niekoľko týždňov sme vyzbierali 5775 podpisov v 30 tisícovom meste.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Do tohto bodu, bolo všetko "normálne" ako sa deje aj v iných mestách. Môžete to vidiet v televízi, čítať o tom v novinách. Deň pred mestským zastupiteľstvom, kedy sa malo rozhodovať o petícii som obdržal súdnu obsielku so žalobou na moju osobu od samotného primátora mesta. Namiesto diskusie ma obvinil z toho, že som zasiahol do zákonom chránených zložiek jeho osobnosti.

Niekoľko dní som bol z toho v šoku. Nevedel som či som v roku 2010 alebo o 20 - 30 rokov dozadu. Fakt som si myslel, že keď upozorním na problém, veci a ľudia sa posunú ďalej. V dobrej viere som chcel niečo pre moje mesto urobiť. Potešil ma záujem bardejovčanov. Prvýkrát po dvadsatich rokoch neboli manévrovaní politickou alebo inou záujmovou skupinou, mohli sa slobodne rozhodnúť. Mohli nepodpísať petíciu, mohli si s niekym z nás dohodnúť stretnutie a diskutovať o tom. Žaloba ale urobila jednu vec. Ukázala obyčajným občanom v mojom meste to, čo môže nasledovať ak sa ozvú. Sám som zvedavý, kam to až pán primátor zaženie.

Marek Božík

Marek Božík

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Viac ako 20 rokov predáva knihy cez internet a z roka na rok ho to viacej baví. Našiel si aj novú záľubu. Začal sa zaujímať o veci verejné viac, ako je to obvyklé čo mu prinieslo žalobu od primátora mesta. Nevie presne ešte či za odmenu, alebo za trest, čas ukáže... Park v Bardejove on Facebook Zoznam autorových rubrík:  Mestský parkSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu